Monday, January 23, 2012

Улсын шалгалт

Сэтгэл судлал
1. Сэтгэл судлалын тухай ойлголт, түүний нэр томъёо, судлах зүйл, ач холбогдол \сэтгэцийн тухай\
2. Рефлекс, нөхцөлт рефлекс, түүний хэлбэрийг сургалтанд тооцох нь
3. Сэтгэц, ухамсарын тухай ойлголтыг сургалтын явцад судлах нь
4. Бие хүний тухай ойлголт, түүний нийгэмшил, төлөвшлийг сургалтын явцад харгалзах нь
5. Бие хүний хөгжлийн сэтгэлзүйн онолын зарим үзэл баримтлалаас хичээл дээр харгалзан судлах нь
6. Бие хүний үйл ажиллагаа түүний бүтэц, төрөл ангилалыг сургалтын явцад харгалзан судлах нь
7. Сэрэл түүний анализатор хэлбэр түүний заагийг сургалтанд тооцох нь
8. Хүртэхүй түүний физилоги үндэс чанар хэлбэрийг сургалтанд нь тооцох нь
9. Боловсролыг бие хүний үндсэн шинж төлөвшилтэй холбон судлахуй
10. Анхааралын чанаруудаас сургалтын явцад харгалзан ажиглах нь
11. Ой тогтоолт түүний физилоги үндэс төрлөөс сургалтанд харгалзах нь
12. Ойн процессуудаас тооцон сургалтыг зохион байгуулах нь \тогтоох процесс- хадгалах, таних, сэргээх, мартах үйлийн тухай\
13. Зохион бодохуй, түүний физилоги үндэс хэлбэрийг сургалтын явцад харгалзах нь
14. Зохион бодохуйн хэлбэр хөгжилтийг сургалтын явцад судлах нь
15. Төсөөлөл,түүний хэлбэрийг хүртэхүйн үйлд тулгуурлан судлах нь
16. Суралцагчдын сэтгэхүйн үйлдэл гүйцэтгэх үйл ажиллагааг судлах нь \оюун дүгнэлт, сэтгэмж, ерөнхийлөн дүгнэх\
17. Сургалтын явцад сэтгэхүй,түүний төрөл ангилалыг судлах нь \бодит,хийсвэр сэтгэхүй\
18. Сэтгэмж, оюун дүгнэлт, ухагдахууны тухай ойлголтыг сургалтын явцад тодрулан судлах нь
19. Хичээлээр сурагчдын сэтгэхүйн чанарын хөгжлийн түвшинг судлах нь
20. Сургалтын явцад суралцагчдын ярьж тайлбарлах үйлийн түвшинг ярианы хэлбэр хөгжилд тулгуурлан судлах нь
21. Суралцагчдын сэтгэлийн хөдөлгөөн, түүний физилоги үндсэн илэрлийг судлах нь
22. Сэтгэлийн хөдөлгөөний хэлбэр, хөгжлийг сургалтын явцад судлах нь \хүүхдээ хэрхэн хөгжүүлэх вэ ном\
- Танин мэдэхүйн буюу оюун ухаан
- Ёс суртахууны сэтгэлийн хөдөлгөөн
- Гоо зүйн сэтгэлийн хөдөлгөөн
23. Зориг түүний физилоги үндэс үйлдлийн үе шатыг сургалтын явцад судлах нь
24. Суралцагчдын зоригийн чанар, хөгжлийг хичээлээр судлах нь
25. Суралцагчдын темпраментийг харгалзан сургалтыг зохион байгуулах нь
26. Зан төлөв түүний чанар хөгжлийг судлах арга зүй, жишээгээр тайлбарла
27. Суралцагчдын авъяас сонирхолыг сонгон суралцах сургалтын явцад судлах нь
28. Авъяас түүний төрөл хэлбэрүүд, хөгжлийн явц
29. Сэтгэл судлалын судалгааны зарчим арга
Боловсрол судлал
1. Боловсрол судлалын тухай ойлголт, түүний үндэс нэр томъёо,судлах зүйл, бүтэц
2. Боловсрол судлалын шинжилгээний арга, тэдгээрийн зорилго, ач холбогдол, түүнийг хэрэгжүүлэх арга
3. Боловсрол, бие хүний боловсрол хөгжил төлөвшилтийн холбоо хамаарал
4. Ёс суртахууны хүмүүжил боловсрол төлөвшилт
5. Сурган хүмүүжүүлэх нэгдмэл үйл явц, түүний зүй тогтол
6. Бие хүний сурах, суралцах үйлийг хөгжүүлэх хандлага \когнитив онолын хэрэгжилт \
7. Сурах суралцах үйлийн хөгжүүлэх чиг хандлага \программчилсан сургалт, асуудал дэвшүүлэн шийдвэрлэх сургалтын хэрэгжилт\
8. Сурах суралцах үйлийн хөгжүүлэх хандлага \конструктив онолын хэрэгжилт\
9. Сурах суралцах үйлийн хөгжүүлэх чиг хандлага \оюуны үйлдэл, шалтан төлөвших онолын хэрэгжилт\
10. Сургалтын антропологийн үндэс, түүнийг сургалтанд харгалзан үзэх шаардлага
11. Бие хүний нийгэмшлийг гоо зүйн боловсрол хүмүүжилтэй холбон авч үзэх нь
12. Бүтээлч сэтгэлгээний аргууд, тэдгээрийг хэрэглэх онцлог
13. Сурах суралцах үйлийн хөгжүүлэх хандлага, тогтолцооны онолын хэрэгжилт
14. Бүтээлч сэтгэлгээний аргыг хэрэглэх орчин бүрдүүлэх бүтээлч сэтгэлгээний төлөвшилтийн хэмжүүр
15. Сургалтын аргууд, тэдгээрийн ангилал, сонгох авах шалгуур, хэрэглэх, онцлог
16. Багш мэргэжлийн онцлог, багшийн өөрийгөө хөгжүүлэх асуудал \21-р зууны багшийн шинж төлөв\
17. Боловсролын агуулга, түүний сонгох тогтоох талаарх үзэл баримтлал
18. Боловсролын агуулгын үндэс баримт бичиг тэдгээрт тавигдах шаардлага
19. Хичээл бол сургалтын зохион байгуулах үндэс хэлбэр мөн.
20. Суралцагчдын мэдлэг, чадвар, дадалыг үнэлэн дүгнэх үйл ажиллагааны зорилго хэлбэр ач холбогдол
21. Орчин үеийн сургуулийн менежмент түүний онцлог
22. Сургалтын менежер, түүний үйл ажиллагааны төрөл
23. Багшийн сурган хүмүүжүүлэх эв дүй, ур чадвар, техник \харилцах, зохион байгуулах, дуу хоолой, хувцаслалт\
24. Сургалтын менежментийн тухай ойлголт,түүнийг судлан хэрэгжүүлэх нь
25. Сурах ба суралцах үйлийг мэдлэг эзэмшилтийн цээжлэн тогтоох, утгачилан ойлгох түвшинд авч үзэх нь
26. Багшийн хөдөлмөр зохион байгуулалт , багшийн хөтлөх баримт бичиг, түүнийг боловсруулах \багшийн ёс зүйн асуулт\
27. Бие хүний хүмүүжил төлөвшилт нийгмийн ухамсар бүрэлдүүлэх, төлөвшүүлэх аргууд, тэдгээрийг хүмүүжүүлэх үйл ажиллагаанд хэрэглэх онцлог
28. Бие хүний хөгжил төлөвшил , бие хүний үйл ажиллагааг зохион байгуулах аргууд тэдгээрийн онцлог\үйл ажиллагаа, үг яриа хоёрын хамаарал\
29. Үйл ажиллагааг идэвхижүүлэх аргуудын төлөөллийн онцлог \сайшаал, урамшуулал\
30. Боловсрол түүний нийгэмд гүйцэтгэх үүрэг